Γενικές οδηγίες εκπαιδευτικών που εξετάζουν προφορικά μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γυμνάσιο

επιμέλεια: Κυριακίδη Αικατερίνη Ειδική παιδαγωγός-Κοινωνική λειτουργός

Προφορική ανάγνωση κειμένου και ερωτήσεων του εξεταστικού δοκιμίου

Σταδιακή ανάγνωση των ερωτήσεων και επεξήγηση με απλά λόγια (όχι ταυτόχρονη επεξήγηση όλων των ερωτήσεων).

Κατανόηση κειμένου στο εξεταστικό δοκίμιο

  • Να δίνονται πλαγιότιτλοι σε κάθε παράγραφο του κειμένου ή κάθε φορά που εισάγεται νέα ιδέα, νοουμένου ότι αυτό δεν αποτελεί μέρος της εξέτασης.
  • Μετά το/α κείμενο/α να δίνεται περίληψή τους, σε περίπτωση που η περίληψη του
  • κειμένου δεν αποτελεί μέρος της εξέτασης. Η περίληψη μπορεί να δίνεται με μεγαλύτερα γράμματα, και με μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των λέξεων στα παιδιά που το έχουν ανάγκη.
  • Να υπογραμμίζονται λέξεις ή φράσεις κλειδιά.

Μορφή ερωτήσεων των διαγωνισμάτων και εξετάσεων

  • Οι ερωτήσεις του κειμένου να μπορούν να απαντηθούν από την περίληψη που θα δίνεται (όπου είναι δυνατόν).
  • Οι ερωτήσεις να είναι μονοσκελείς, να έχουν δηλαδή μόνο ένα ζητούμενο.
  • Αν χρειάζεται να δοθούν περισσότερες από μια απαντήσεις σε μια ερώτηση, να υπάρχει σαφής καθορισμός χώρου των ζητουμένων.

π.χ. Να γράψετε δύο (2) αίτια της Γαλλικής Επανάστασης:

α...................................................................................................................

β...............................................................................................................

  • Να αποφεύγονται δυσνόητες λέξεις για το επίπεδο αυτών των παιδιών. Αν είναι αναγκαίο όμως να καταγράφονται/αναφέρονται, να επεξηγούνται με απλό τρόπο σε αυτά τα παιδιά.
  • Στις περιπτώσεις που οι ερωτήσεις περιλαμβάνουν αριθμούς και ονομασίες, θα πρέπει να δίνονται με μορφή ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής. Η επιλογή των απαντήσεων να μην έχει σκοπό να μπερδέψει του μαθητές, αλλά να τους βοηθήσει να ανακαλέσουν στη μνήμη τους εύκολα τις ζητούμενες πληροφορίες.
  • Να χρησιμοποιείται η αντιστοίχιση ή συμπληρώματα λέξεων ή φράσεων για τα παιδιά που δεν μπορούν να αποτυπώσουν τη σκέψη τους σε συνεχή γραπτό λόγο.
  • Στις ερωτήσεις ανοικτού τύπου, να ορίζεται ο αριθμός των στοιχείων που ζητούνται και η έκταση του χώρου της απάντησης.

π.χ. Από την Ιστορία Β΄ Γυμνασίου: 

Να γράψετε σύντομο κατατοπιστικό σημείωμα για τα θέματα

 (1.Ορισμός, 2.Τρόπος διοίκησης, 3. Οργάνωση, 4. Λειτουργία):

1.Ορισμός:................................................................................................

2. Τρόπος διοίκησης:....................................................................................

Να δίνονται γραπτώς παραδείγματα απάντησης σε ερωτήματα/ασκήσεις, όπου είναι δυνατόν.

  • Η γραπτή αξιολόγηση με εξεταστικά δοκίμια να μην αφήνεται στο τέλος κάθε τετραμήνου, έτσι ώστε η εξεταστέα ύλη να είναι μικρότερης έκτασης.
© 2016 ΠΑΙΔΙΑ ΕΝ ΤΑΞΗ Πάφου 4 Αιγάλεω ΤΚ 12242 Αθήνα
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε